förutom vissa, enstaka undantag

Jag är 20 år. utan arbete, utan ersättning, helt enkelt utan en ekonomi- överhuvudtaget. Enligt 'Sverige' så är jag inte mina föräldrars ansvar längre, de behöver inte försörja mig på något sätt. Men min sambo, som endast fyllda 20 år med sitt första jobb, han ska försörja mig. hur fan går det ihop??
Jag kan inte ansöka om försörjningsstöd för att de anser att min sambo, en ungdom, ska betala kläder+mat+hyra för två människor. Bara för att man är kära, så ska man väl inte behöva leva på varandra, när man fortfarande är så pass unga och nya på arbetsmarknaden?
En 20åring ska inte behöva försörja en annan 20åring, vad fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0