I DET TYSTA

Godkväll. Har äntligen läst ut en bok jag påbörjade för månader sedan. Har fruktansvärt svårt att sitta stilla i nuet och bara koppla av, men jag älskar att läsa böcker så nu har jag tagit mig igenom det. Jag väljer ofta verklighetsbaserade böcker, speciellt där författaren är just den, utsatte. Jag vill se verkligheten för vad den är, och just att ta del av andras berättelser ökar en förståelse och medkänsla, vilket är enormt viktigt för mig. Jag är inte den som dömer en människa utifrån något officiellt, det finns alltid något bakom och vi alla har olika förutsättningar, vilket är viktigt att vi alla människor tar hänsyn till. Jag, personligen tycker att vi behöver ta hand om varandra mer. Ge omtanke till den som sitter bredvid dig, hur stor eller liten den än är. Jag har läst 'I DET TYSTA', skriven av Vicky Jaggers. Den handlar om syskonincest, rädsla, skam och ett liv där man ej har någon makt. Jag har svårt för att, och vill inte beskriva boken. Jag vill att DU som medmänniska läser den, för att vara redo att hjälpa någon i din närvaro om det någonsin skulle behövas. Jag vill att DU ska vara medveten om att detta sker, mer än vad man tror och jag vill att DU inte ska döma din medmänniska. 
 
1a. Vicky Jaggers, 14 år med dottern Kirsty. 2a. Mor och dotter i nutid.
 
David: Sadistisk våldtäktsman, dråpare, misshandlare och .........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0