27/10

Vaknade kring 9 denna, fina lördagsmorgon efter si sådär tre timmars sömn. Blev upplockad för en vända i stan, kom hem till soffan, somnade och vaknade abrupt av en far som stod klädd i ytterjacka, redo att åka. Vi var nämligen bjudna på familjemiddag av mellansyster för att fira hennes "student" och avklarade slutbetyg. Grattis sistah! Hon bjöd på fläskfilégryta och marängswiss, himla gött om jag får säga det själv. När vi fått i oss käk så åt dem andra efterrätt medans jag låg däckad i soffan. Har en känsla av att jag var trött igår...
Denna powernap avbröts av mor min, halvvaknade och ville inget annat än att ligga kvar i stunden men var medveten om att jag skulle ångra mig senare. Så på ostadig armar drog jag mig upp för att på cirka 20 minuter äta efterrätt, klä på mig, packa och pallra mig till bussen. Efter en busstur och kall vandring så landade jag hos tovan. Det blev lite förande för mig, tovan och linn. Sedan åkte vi vidare till några grappar på ålidhem där det var halloweenfest för fulla muggar. Var trevligt men jag var alltför trött för att engagera mig. Så vid ett tiden så såg jag framemot att få krypa ihop i bussen och bara vara med min musik. Väl hemma så fick jag i mig lite snask och simpsons-humor innan jag fick den sömn som jag tydligen behövde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0