beauty friday

Hi lovrs! Fick en jättefin start på helgen. Vaknade i fredags och for ut på en joggingtur varvat med promenad, har ju inte alltför bra kondition. Men jag kör på, sakta men säkert. Fick under tiden höra att grabbarna var på ingång så jag sprang ner till pizzerian och mötte upp dem. Japp, jag joggade till pizzerian! Haha. Vi beställde pizza och vandrade hem till mig. De knäppte varsin öl och vi manglade i oss mat. Bror var också jättesnäll och stämde min gitarr, så nu ska jag äntligen försöka börja plinka & plånka igen. Vi tjoade tills Kjell var snäll och skjutsade oss till Ishallen.
Det vankades match mellan Björklöven-Piteå, och fan vad bra det var!! Fullsatt hall med enormt och vackert tryck från klacken. Hurrades, skreks och sjöngs! Jäklar vad jag kämpade haha. Sjöng med nästan hela matchen men har så svårt att få en djup och högljudd röst, haha, jag är ju efter allt en kvinna. Blev stämplad ett x antal gånger också, men på ett twisted sätt så gillar jag det. Det betyder att det är fart och fläkt!! Matchen sändes även i TV10 och viasat sport.
Foto: Abbe Asrea
Kära Björklöven var självklart överlägsna och vann med 3-0!!!!!! VI ÄR TILLBAKA, nu blitt allsvenskan mycket finare och det får tillbaka sin glans. Vi sjöng för vårt lag och sedan firade vi på isen.
Vi fortsatte firandet inne på Arenans O'learys, fortfarande sång och en jäkla massa glada miner. Hjärtat mådde gott, men jag var trött som fasiken haha. Men hade super trevligt ändå! Det viktigaste är att ha bra människor runtom sig. När de stängde puben så stod vi i kylan, ivrigt väntandes på vår taxi. Då kom Jimmy Blixt fram från ingenstans, Björklövens sportchef, och han var så glad. Han tackade jätte mycket för det fina stödet från klacken, han var jätte rörd och berättade att det var den bästa stämning han varit med om. Bättre än SM. Och han har varit med om många matcher. Det blev kramar och handskakningar haha. Kul att han kom fram till just oss:). Vi var en sväng på O'learys nere på stan innan vi skildes åt för att åka hem och sussa. En kompis kom dock förbi, så blev inte alltför mycket sömn men trevligt var det. En jätte fin dag, magisk match och fina människor. Tack och Adjö!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0