160710

Wow, vilken karusell jag befinner mig i. Ena stunden är jag fylld av ett lugn som flödar och tar upp hela rummet, nästa stund så bryter en mörk sorg ut inom mig och fyller hela mitt inre. Det blir snurrigt, men jag känner ändå glädje i situationen. Det fina övervinner det onda.
Klockan har slagit fyra, ljuset tränger fram bland molnen och fåglarna sjunger godmorgon, jag tolkar det som en vaggvisa. Snart är det min tur att sova och jag tackar gudarna för den geniala uppfinningen mörkläggningsgardin, eller vad man nu kallar dem. Mörkt blir det i alla fall! Hade en perfekt stund ikväll. Jag satt på golvet, omringad av tidningspapper, penslar och brädor. Målade sista lagret färg på stegen och mätte ut brädor till katträdet samtidigt som jag nynnade med i låtarna som spelades på radion. Jag har så svårt att ta tag i projekt men när jag väl börjat är det så givande, nätterna är som bäst, då kan jag finna ett lugn till att arbeta. Men, även jag behöver sömn, så jag ska skratta lite till Segermyhr, sedan dra ner rullgardin och låta mina ögonlock falla. Godnattis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0