midsummer

Midsommarhelgen går mot sitt slut, den blir ett med dimman som sveper in över våra gator.
En fin helg som går till en fin minnesbild. Traditionellt firande med familjen nere vid havet, där vi alla vuxit från barn till vuxna. Dans runt en vackert prydd midsommarstång, lekar, lotteri och fiskedamm för våra allra minsta. Just över bäcken ligger vår stuga, den stuga min morbror tog över efter att min morfar gick in i vila, där vi samlas familj och vänner för att fira in sommaren. Fórtsättning med lekar, helt fantastisk mat och ett överflöd av kärlek. Ett firande som pågår ända inpå nattimmarna, omgiven av dem man älskar. Jag är lycklig och stolt som kan säga att DET HÄR, det är min familj, det är en ära att få vara omgiven av så vackra medmänniskor.
Hade en underbar midsommar, och midsommardagen likaså. Vaknade upp och gav mig själv lite slötid i soffan innan jag mötte upp min familj för den obligatoriska midsommardagen-pizza! Vi myste och manglade tills våra kaggar fyllde rummen, jag gick hem för någon timme, för att sedan gå tillbaka. Avrundade detta firande med en filmkväll med mina systrar. Alltid lika trevligt. Nu ligger jag här, inbäddad i soffan, långt inpå nattimmarna, när jag egentligen bör sova. Men vet ni vad, det spelar ingen roll ikväll. Inga måsten, inga borden. Jag får, med gott samvete, sova så länge jag vill "imorgon" och det är ganska skönt.
Jag höjer att glas för min familj och mina vänner, må livet erbjuda er det vackraste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0