x

God kväll/ morgon.
Jag har som tidigare nämnt gått en silversmideskurs, tråkigt nog så varade den endast i sju veckor. Tre timmar under måndagskvällar, men nu har jag gått klart kursen. Imorgonkväll kommer jag troligtvis att sitta i soffan och inte göra alltför mycket vettigt. Jag kommer definitivt känna en glimt av sorg imorgon, jag hann träffa fina individer under dessa veckor och det känns tråkigt att inte ha möjlighet att fortsätta skratta med dessa i verkstaden.
Förhoppningsvis kan jag påbörja en ny kurs inom snar framtid. Jag är dock osäker om jag kommer att välja silversmide i sådant fall, är riktigt nyfiken på kalligrafi. Skulle vara otroligt roligt att kunna skriva som gudarna!
Så vi får se om jag greppar pennan eller sågen.
Har fortfarande en såg  väntandes otåligt på mig här hemma, nämligen sticksågen. Mitt trä ligger för tillfället och samlar damm, jag har svårt att ta mig an arbetet då jag inte kan arbeta i köket, utan måste ut till en kall snickerboda, vilket inte känns alltför lockande. Men snart är det dags, har ideér om vad jag skall göra och ser framemot att få börja experimentera med trät igen. Hantverk, fasen vad kul det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0