170729

Jag städade och snurrade i dans, kom över din fotoram, din minnesbild. Har stått i samma ram sedan dag ett, den har som omedvetet blivit en påminnelse om dig. Den börjar vara skröpplig och ranglig, så jag tänkte varför inte? Så bytte jag till en ny ram. Det var då allt blev så tydligt, det omedvetna blev medvetande. Ramen har stått i över sju år, med ditt foto. Den hör till dig. Jag ska testa på den nya ramen, för det är fortfarande du på fotot. Men jag behåller den gamla i min skattkista. Fint förvarad ifall att den ställs upp på nytt, tillsammans med dig.
Förunderligt det där, hur vi människor funkar, hur vi bosätter våra känslor i materiella ting. Sweet dreams xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0