lördag&skyltsöndag @sejvar

Emmas foto
Tjenamosssn! Igår plockade Kentan upp mig i hsund och så följde jag med till sävar. Röjjde i mors förråd där jag hittade precis det jag letade efter, och så tetris-byggde jag alla saker så att hon fick mer plats. Sedan åkte jag hem till far, åt middag och gick över till storasystra. Gosade med mina finaste hjärtan, läste bok med lillan och stojjade med mini. När det började mörkna så vandrade jag hemåt, startade en film och surpla julmust. Idag vakna jag heeelt utslagen (la mig vid 5), drog på mig massvis med kläder och plumsa ut i snön. Var nämligen skyltsöndag i lilla sejvar, spanade på lite små pyssel här & var, konstutställning och köpte några böcker på bibblan. Skyltsöndan har blivit sämre och sämre för varje år, gått ner sig till totalt värdelös, men är ändå mysigt att röra sig ut på byn. De enda som fortfarande håller igång är ICA- jultallrik, tomte, kalendrar men skolan har stängt ner helt. HUVVA, fy skam på sävar................Jaja, var ute i cirkus två timmar sedan gick vi till KPP för adventsfika, Kajsa bakade nämligen massvis med lussekatter imorse, så det har vi kalasat på. Hade det helt underbart med mina små hjärtan även ikväll:) läste godnattsagor, brummade bil, skratta och busa. oj vad jag älskar de små liven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0