eller mod att stanna kvar

God kväll. Sista tiden, sista veckorna har varit okontrollerbara. Jag vet inte hur jag har mått, men det har inte varit bra. Jag vinglar, hallucinerar och spyr. Jag kan inte mäta avstånd och allt är suddigt, jag ramlar in i alla kanter och famlar omkring. Sen spyr jag, far ut och dansar, skrattar och fryser. Min psykolog trodde att jag börjat med droger, min "fosterfamiljs-kvinna" trodde att jag börjat med droger. Jag gav dem mitt ord och han ville inte nöja sig med mindre än en akuttid. Jag var på vårdcentralen i måndags och alla prover såg perfekta ut. Som vanligt. Jag mår tydligen jätte bra, men ändå mår jag åt helvete. Jag duschade ikväll. Efter flera timmar med inre konflikter och kamp mot orkeslösheten klarade jag av att ta mig upp ur soffan och stiga in i duschen. Sen satt jag på golvet, lät vattnet falla och blundade. Mitt huvud dunkade och min mage brände. Men det fick en komisk tvist. Jag skulle vrida av vattnet men råkade vrida på fel. Råkade skruva igång iskallt vatten. Det blev lite kallt. Ner öst i iskallt vatten. Jag var tvungen att skratta åt mig själv. Lite kul vare, kallt, men kul.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0