personlig utveckling

Har aktivt valt att fokusera på förståelse och respekt gentemot mig själv denna vecka. Har ständigt fått påminna mig själv om detta och det har gått framåt. Ett väldigt starkt bakslag inträffade lördagkväll men även där får jag i efterhand öva på min förståelse för varför det inträffade. Ibland hittar man det klara i dimman, lördagkväll skämdes jag och var förbryllad över den djupa sorg som dök upp ur nästintill tomma intet, men jag insåg sedan att det fanns något så mycket djupare bakom detta bakslag. Jag förstod först inte hur jag kunde må så fruktansvärt dåligt över något jag egentligen inte behöver lägga märke till, men efter en del reflektion insåg jag att detta inte var begrundat på något tillfälligt. Detta bakslag baserades på något som varit återkommande i mitt liv under väldigt många år. En sorg, en rädsla och en förtvivlan. När jag väl insåg det så släppte den tyngsta ångesten, jag insåg att det inte alls var något konstigt med att jag var så förtvivlad. Jag hade all rätt till att vara det. Det var faktiskt okej. Där ökade jag min förståelse och respekt gentemot mig själv, vilket gav mig ett lugn. Mission accomplished.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0