x

Jag kommer till insikt med nya saker för varje dag. 
Idag var ingen rolig dag. Jag insåg hur mycket jag fann i mig själv under min tid i Sundsvall, och hur jag, omedvetet, låtit allt försvinna ifrån mig sen jag återvänt till min hemstad.
Jag valde att hantera mina känslor annorlunda i Sundsvall, jag utvecklade större förståelse och respekt för dem. Jag kände tacksamhet för både de glädjebringande känslorna och de som gjorde mig sorgsen. Jag uppmärksammade varje vingslag, fylldes av tacksamhet för både regn och solsken, jag valde att göra det som jag mådde bra av. Oavsett vad andra tyckte. Jag mötte fler än en person som kommenterade mitt sätt att vara. Hur jag alltid höll upp dörren, hur jag resonerade och mina värderingar i form av uppskattning av mina medmänniskor. Hur jag skällde ut en bekant för att han dödade en fluga, hur jag städade vid vattnet och matade fåglarna för att ge tillbaka till naturen. Jag kan vara knäpp och tänka för mycket, men jag gillar att vara knäpp. Varför tappar jag det? Varför tappar jag mig själv när jag är på den plats som ska vara "hemma"?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gamla invanda hjulspår är svår att ta sig ur. Lättare att bara fylla sin vanliga roll i samspelet. Kämpa på, kram stora storssyster❤️

2015-09-29 @ 07:57:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0