reflektion

Längs en väg med syftet till personlig utveckling sker snedsteg. Det är en djupgående process som kräver väldigt mycket av en individ psykiskt.
Jag hamnade snett föregående natt, ångesten tog över mitt sinne och vi kan kalla det för ett återfall. Tackar gudarna att jag har en uthållig och godhjärtad karl vid min sida som hjälpte mig igenom det. Ingen större skada skedd.
Jag har gått med hög ångest idag, skam- och skuldkänslor men den börjar faktiskt släppa, av anledningen att jag blev påmind av denna händelse. Jag blev påmind om att jag är tacksam och uppskattar den personliga utveckling jag vunnit. Jag tog ett återfall, men det är allt det är, ett återfall. Det är inte min vardag längre. Jag blev chockad över att det hände, det hade jag inte blivit för ett och ett halvt år sedan. Då var det en självklarhet. 
Så, jag är fullt medveten om att denna händelse var dumheter, men den gav mig ändå en ärlig chans till att uppskatta min utveckling. Lite gott ur det onda, nattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0